fredag 10 juli 2009

Längtan


Så var det fredag igen, med allt vad det innebär. Kom till jobb slog på min låne dator, (fortfarande inte fått tilbaka min laptop) läste ett mail från en gammal vän från stockholm. I morgon ger han sig ut på en tvåveckors semester med sin segelbåt strulan. Jag blir inte alls avundsjuk!!!mmmm. Fast jag bor i en av världens vackraste städer, så är det mycket man saknar. Segling och skidåkning är bara några av de saker som ger mig en kick utöver det vanliga. Innan vi åkte till Brasilen sålde jag min egen segelbåt "Disa" (Nordisk krigsgudinna). Som straff till min vän Hasse som rubbade min dagsrytm med ideer om långseglingar kommer jag åka upp till honom när jag kommer hem och snylta mig med på några seglingsdagar i Stockholms skärgård.

1 kommentar:

  1. Självklart skall vi segla när du kommer hem. Länge sedan vi gjorde Sthlms skärgård tillsammans. Senaste gången var det väl septitanken som sprutade...Ja ja .. ett väldigt roligt minne. Kan bara bli bättre :)

    SvaraRadera