måndag 8 juni 2009

Segunda feira (Måndag)

Tillbaka på jobb. tog mig över en timme att få igång datorn, någon hade roat sig i helgen med att dra ut sladden till servern, inte helt bara sådär lagom med påföljd att datorerna startade och slocknade lite hipp som happ. Men det var ganska lätt att hitta felet. Lite värre var det när dom hade grävt upp i gatan utanför vår lilla fabrik och stulit hundra meter fiberkabel. Ja så går det till här i Cordovil.

Helgen gick som vanligt alldeles för fort. En del av tiden gick åt att hjälpa min son med ett skolprojekt. Han skulle bygga en lermodell av kroppens immunförsvar, Det gick väl hyfsat tror jag, vi använde lera papper samt opoppade popcorn för att visualisera modellen. Tims utbildning i den internationella Amerikanska skolan går inte av för hackor. Dom använder sig av ett utbildningssätt som kallas singapormodellen och är bevisligen det bästa sättet att lära ut på. Om det gäller för alla barn och alla länder, har jag ingen aning om. Men i Tims fall stämmer det bra, han har sen vi kom till Brasilien för två och ett halvt år sedan gått fram med stormsteg och är jätteduktig. I morgon förmiddag är det utdelning av diplom och jag tar ledigt för att vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar