onsdag 17 juni 2009

Onsdag (Quarta feira)




Gårdagens kväll gick i lättjans tecken kanske med ett llitet gourmetinslag.

Jag hyrde en film Benjamin Button med Brad Pitt och Cate Blanchet. Filmen var en klar överaskning, nästan lika bra som Forrest Gump (Tom Hanks). Kolla länken nedan för att få veta lite mer om filmen.
Jag köpte också ett gott rött Chilenskt vin samt en stor bit svärdfiskfile. Tillbringade en timme i köket. resultatet var ugnstekt svärdfisk med sauterade morötter samt kokt potatis och hollandaise sås. högtidsstund med en bra film, ett alldeles utmärkt vin samt god mat ,om jag får säga det själv. Vinet var inköpt på bothello för 50 reiss ca 200 Svenska kronor. På systembolaget hemma i Sverige kostar det nästan lika mycket. Ett vin som jag rekomenderar, även om det givetvis kommer mest till sin rätt tillsammans med kött. Nu är det så att jag är inte överdrivet förtjust i vitt vin så jag skippar gärna etiketten och håller mig till mitt röda vin. Rött vin på portugisiska heter "Vino Tinto" och får mig osökt att tänka på folkets hus diskotek i Landskrona för ungefär hundra år sedan eller något. Inga pengar, någon kompis som var gammal nog att köpa ut, vino tinto som smakade ättika men fick en att tro att man var både stark och vacker och helt oemotståndlig för det motsatta könet. Morgonen efter vaknade man inte riktigt lika vacker, helt klart svagare och flickan man hade jagat kvällen innan fanns inte vid ens sida.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar